Om 9.30 uur stond de koffie klaar en was de informatiemarkt gereed om ons te laten zien wat het Dienstencentrum allemaal voor ons kan doen.
De dag begon met een korte liturgische opening, waarvoor we werden uitgenodigd naar de kapel te gaan.
Vervolgens heette Rian Binnendijk, hoofd Communicatie en Fondsenwerving van PKN ons in de grote zaal welkom met een boeiend betoog over “de kracht van een gezamenlijke huisstijl” (een uniforme huisstijl voor alle protestantse gemeentes), wat hij onderbouwde met afbeeldingen op de beamer.
Jan-Gerd Heetderks gaf daarna een korte reflectie op de visienota (te lezen op www.pkn.nl) en de kracht van een kernboodschap. Hij benadrukte dat iedere gemeente een kernboodschap zou moeten hebben. Iedere kerkenraad zou de keuze moeten maken voor een kernboodschap: voor alle mensen binnen de gemeente en daarbuiten.
Na een aantal huishoudelijke mededelingen was er weer koffie. Dit keer met gebak dat versierd was met het logo van “de gezamenlijke huisstijl”, het logo dat PKN voor ons beschikbaar heeft.
Het gebak smaakte prima!
Daarna werd gestart met de verschillende workshops. Tijd om nieuwe ideeën op te doen, onze kennis te testen en waar nodig bij te spijkeren. Zowel in de ochtend als in de middag waren er workshops, waarvoor we ons van te voren hadden opgegeven.
Tussen de workshops in konden we van een uitstekend verzorgde lunch gebruik maken, contact leggen met andere aanwezigen en de informatiemarkt bezoeken.
Het was voor ons een boeiende, leerzame dag, die we iedereen die met communicatie te maken heeft binnen de kerk, aan kunnen bevelen.
PR commissie.